מה זה בצק סוכר?

עוגות מעוצבות מבצק סוכר

מה זה בצק סוכר?

בצק סוכר. הוא מלווה אותנו בכל יום הולדת עליז ושמח שבו אנו מזמינים עוגה מעוצבת. כי כדברי השיר, “אין חגיגה בלי עוגה”, ובימינו אין חגיגה בלי עוגה מעוצבת ומיוחדת שנכנסת ישר לאינסטוש. כדי להעניק לה את המראה המושלם, היציבות והברק לבצק הסוכר יש תפקיד משמעותי מאוד שכדאי להכיר מקרוב.עוגה מבצק סוכר

בצק סוכר – טעים להכיר 

בצק סוכר הוא בצק מיוחד שמשתמשים בו לצורך ציפוי או רידוד של עוגות. מדובר בבצק מתוק, שכן הוא עשוי בעיקר מסוכר. בצק הסוכר מגיע בדרך כלל בשני סוגים – בצק לציפוי ובצק לפיסול. זה האחרון הוא בצק גמיש ובאמצעותו ניתן ליצור צורות שונות של דמויות כמו שהילדים אוהבים. הפיסול מתאפשר באמצעות חומר ה-CMC שמוסיפים לבצק כדי להעניק לו את תכונת הגמישות הדומות לאלה של הפלסטלינה. אך בניגוד לפלסטלינה, בצק הסוכר המיועד לפיסול מתקשח לאחר שהוא מתייבש וכך שומר על הדמויות המפוסלות.

איך צובעים את הבצק? 

אם אתם רוצים לעבוד עם בצק הסוכר ולנסות את כוחכם ביצירה ופיסול, סביר להניח שתרצו לדעת איך ניתן לצבוע את בצק הסוכר. ובכן, ישנן שתי דרכים לעשות זאת. ניתן לקנות בצק סוכר צבוע, שכן הוא מגיע במגוון רחב של צבעים: אדום, צהוב, ירוק, כחול, סגול, ורוד שחור, לבן ועוד. הדרך השנייה היא לרכוש בצק לבן וצבעי מאכל (ג’ל או אבקה) ולצבוע את הבצק. כדי לעשות זאת, יש לבחור את כמות הבצק שמעוניינים לצבוע וללוש אותו היטב. לאחר שמתקבל בצק רך, יש לכדרר אותו לצורת כדור, ליצור גומה קטנה ולצקת לתוכה את צבע המאכל. לאחר מכן, יש ללוש את הבצק. אם הצבע יוצא בהיר יותר מזה שרציתם, המשיכו להוסיף את צבע המאכל עד שיתקבל הצבע שרציתם.

שומרים על הבצק

נשאר לכם בצק סוכר ואתם רוצים לשמור עליו עד לפעם הבאה? זכרו כי לבצק המיוחד הזה קיימת נטייה להתייבש לאחר שמוציאים אותו מחוץ לאריזה. מסיבה זו, חשוב להקפיד ולעבוד רק עם הכמות הרצויה. אבל אם נשאר לכם בצק בכל זאת, יש לעטוף אותו בתוך שקית מניילון ולשמור באריזה שבה הוא הגיע כשקניתם אותו.