בצק סוכר – דברים שכדאי לדעת :)

בצק סוכר – דברים שכדאי לדעת :)

בצק סוכר

בצק סוכר

בוודאי לא פעם יצא לכם לראות עוגות מרהיבות, מיוחדות וצבעוניות. עוגות מעין אלה יכולות להגיע במגוון צורות שונות, דמויות שונות ועוד. אם יצא לכם לראות עוגת יום הולדת מעוצבת ומרהיבה, ככל הנראה מעורב בה בצק סוכר. בצק סוכר מאפשר ליצור עוגות מיוחדות מאוד כיום והוא רלוונטי במיוחד עבור שילוב בעוגות יום הולדת מיוחדות עבור ילדים. אולם, אם אתם חושבים בכיוון של לנסות לעבוד עם בצק סוכר בעצמכם ולהכין ממנו עוגת יום הולדת מרשימה, כדאי שתדעו שעבודה עם בצק סוכר איננה עבודה קלה ולכן, חשוב מאוד שתדעו כיצד עובדים עם בצק סוכר בצורה נכונה.

מה זה בצק סוכר?

בצק סוכר הוא בעצם בצק מתוק שעשוי ברובו מהמרכיב הפשוט ביותר שיכול להיות: סוכר. הבצק הזה משמש לצורך ציפוי עוגות או עוגיות באופנים שונים וכן, לצורך פיסול דמויות וקישוט עוגות. בצק סוכר ניתן לחלק לשני סוגים: בצק רגיל אשר משמש עבור ציפוי ובצק המשמש לצורך פיסול והכנת קישוטים לעוגה שהוא בעצם בצק רגיל שמעורבב עם חומר שהופך אותו לגמיש יותר ונוח לפיסול ולאחר מכן אף גורם לו להתייבש בצורה איכותית וחזקה בכדי למנע צניחה של הדמויות שמפסלים באמצעותו. את הבצק הפיסולי ניתן לרכוש או להכין באופן עצמאי. את הצבעים של הבצק ניתן ליצור בערבוב של צבעי מאכל עם תערובת הבצק.

טיפים לעבודה עם בצק סוכר

אם החלטתם שאתם מעוניינים להכין עוגה מדהימה שכוללת בה כמובן בצק סוכר לצורך עיצוב, הנה כמה טיפים שיסייעו לכם לעשות את זה בצורה הטובה ביותר:

  1. בשלב הראשון חשוב שתלושו את הבצק כמה שיותר. הבצק צריך להגיע למרקם רך וגמיש בכדי שתוכלו להשתמש בו. לאחר שלשים היטב את הבצק והוא מקבל את המרקם הרלוונטי, יש לשמור אותו בשקית סגורה בכדי שלא יתייבש.
  2. עבודה עם בצק סוכר מחייבת את שימון משטח העבודה שלכם. אם לא תשמנו את משטח העבודה שלכם, הבצק ידבק. אך מעבר לכך, שימון המשטח יוצר לבצק ברק.
  3. בצק אוויר מתקשה בעקבות שהייה באוויר. בכדי לשמר את הפיסול שאתם יוצרים באמצעות בצק סוכר, כדאי מאוד להשאיר אותו בחוץ.
  4. אם אתם תוהים כיצד מדביקים צורות מבצק סוכר זו לזו, כדאי שתדעו שלצורך מלאכה זאת צריך להשתמש במכחול אשר טבול במעט מים. כדאי להכין מראש משטח מרודד של בצק אשר עליו תדביקו את הברכה שאתם מעוניינים ליצור מאותיות. 
  5. בכדי לצפות עוגה בבצק סוכר, ראשית כל יש צורך שתקרר לחלוטין. הבסיס העליון של העוגה חייב להיות ישר וחלק. לאחר שהעוגה מתקררת יש למרוח אותה בשוקולד המעורבב עם שמנת צמחית או מתוקה הקרוי גם: גנאש שוקולד, בממרח שוקולד או ברוטב מייפל. לאחר מכן יש לרדד בצק בקוטר העיגול של העודה ולהצמיד אותו לחלק העליון של העוגה ולאחר מכן, להצמיד בצק סוכר לשוליים של העוגה. גם הסוכר הרלוונטי עבור השוליים צריך להיות מרודד.
  6. אם אתם מעוניינים ליצור דמויות מבצק סוכר, ראשית כל, כדאי שתיצרו את הצבעים הרלוונטיים עבור הדמות שאתם מעוניינים ליצור. לאחר מכן, ניתן ליצור צורות התואמות למבנה גוף מהבצק סוכר כגון: עיגול לראש, אליפסה לגוף ועוד. לא פעם ניתן להשתמש בכלי מטבח רגילים בכדי ליצור תוספות לדמויות כגון: כותש שום עבור יצירת שיער לדמות. בכדי לחבר את כל החלקים לדמות ובכדי לייצב את הדמות שאתם מכינים, כדאי להשתמש בקיסמי עץ. כיום ניתן למצוא לא מעט הדרכות בספרים מיוחדים או באתרי אינטרנט על יצירת דמויות מדהימות מבצק סוכר.

מה אפשר לעשות עם בצק סוכר?

על אף שהשימוש הדומיננטי בבצק סוכר הוא בעיקר עבור יצירת עוגות מדהימות, בציפויים צבעוניים המכילים בהן דמויות, ברכות מאותיות ועוד, הרי שאין ספק שישנם שימושים נוספים לבצק סוכר כגון: בצק סוכר יכול לשמש אתכם עבור זמן איכות עם הילדים שלכם. מבצק סוכר תוכלו לקרוץ צורות יחד עם הילדים, לתת להם להתייבש ולאחר מכן לעטוף אותן בצלופן ולהעניק אותן כמתנה מתוקה לכל מי שרוצים. כמו כן, ניתן לשלב בצק סוכר באפיית עוגיות ולא רק בעוגות. בנוסף לכך, באמצעות בצק סוכר ניתן לפתח את המוטוריקה העדינה ולכן, אם יש לכם ילד שזקוק לחיזוק במוטוריקה העדינה שלו, פעילות עם בצק סוכר יכולה גם להיות חווייתית ומהנה מאוד וגם לתרום רבות לשיפור המוטוריקה העדינה של הילד.